Nieuwe marketingmogelijkheden met web en mobiel
De betaalde zoekmarkt, die volgens voorspellingen voor 2005 op $5,1 miljard zal uitkomen, groeit ook in 2006 verder. Naarmate meer internetgebruikers overstappen op snelle internetverbindingen, gaan meer bedrijven zich op online (zoekmachine)marketing richten. Daarbij worden webcampagnes en zoekmarketing kostenefficiënter. Grote zoekmachines bieden steeds meer gepersonaliseerde zoektechnieken - zoals zoekformats die eerdere zoektermen onthouden en voorspellen wat gebruikers zoeken op basis van eerder klikgedrag. Daardoor kunnen marketeers hun budget nauwkeuriger afstemmen op bijvoorbeeld gebruikers met koopintenties.
Ook zullen marketeers waarschijnlijk meer geld investeren in monitoring van wat er waar op het web over hun producten wordt gezegd en in activiteiten om hun positie in de online wereld te verbeteren. Tenslotte bieden ook ontwikkelingen op de mobiele telefoniemarkt nieuwe kansen voor marketeers, zoals de Quick Response-codes, die met een mobieltje gescand kunnen worden en gebruikers direct doorverbinden naar de product/merk website.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaBron: Marketing News. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws. Meer weten?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid