Overslaan en naar de inhoud gaan

Ster zoekt extra inkomsten met EK-quiz

De Ster komt tijdens het EK Voetbal met de EK-quiz. Deze moet het doorkijkeffect bevorderen en voor extra inkomsten zorgen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aan het begin van een reclameblok rond de EK-wedstrijden wordt steeds een historisch EK-moment getoond, waaraan een vraag gekoppeld is en drie antwoordmogelijkheden. Kijkers kunnen hun antwoord doorbellen of sms'en, en daarmee prijzen winnen als dvd's, tv's en spelcomputers. Het antwoord op de vraag volgt aan het eind van het blok.

related partner content for mobile comes here

Bij belangrijke wedstrijden wordt de vraag in het eerste blok in de rust gesteld, en volgt het antwoord in het tweede rustblok. Volgens productmanager Roel van Santen van de Ster heeft de EK-quiz een tweeledig doel: het moet het doorkijkeffect bevorderen en het moet de Ster een extra inkomstenstroom bezorgen. Vorige week werd bekend dat de blokken rond het EK nog niet vol zitten.

Van Santen: 'Als we uitverkocht waren geweest, hadden we meer verdiend met het uitzenden van commercials.' Volgens Van Santen is de moeilijkheidsgraad van de quiz hoog, omdat deze de echte voetbalkenner moet aanspreken. Omdat de quiz plaatsvindt binnen de commerciële zendtijd op de publieke omroep, is het de Ster toegestaan op deze manier extra inkomsten te genereren. Zo'n zes jaar geleden kende de Ster een vergelijkbaar initiatief: het zogenaamde Ster-spel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in