Ster zoekt extra inkomsten met EK-quiz


Aan het begin van een reclameblok rond de EK-wedstrijden wordt steeds een historisch EK-moment getoond, waaraan een vraag gekoppeld is en drie antwoordmogelijkheden. Kijkers kunnen hun antwoord doorbellen of sms'en, en daarmee prijzen winnen als dvd's, tv's en spelcomputers. Het antwoord op de vraag volgt aan het eind van het blok.
Bij belangrijke wedstrijden wordt de vraag in het eerste blok in de rust gesteld, en volgt het antwoord in het tweede rustblok. Volgens productmanager Roel van Santen van de Ster heeft de EK-quiz een tweeledig doel: het moet het doorkijkeffect bevorderen en het moet de Ster een extra inkomstenstroom bezorgen. Vorige week werd bekend dat de blokken rond het EK nog niet vol zitten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVan Santen: 'Als we uitverkocht waren geweest, hadden we meer verdiend met het uitzenden van commercials.' Volgens Van Santen is de moeilijkheidsgraad van de quiz hoog, omdat deze de echte voetbalkenner moet aanspreken. Omdat de quiz plaatsvindt binnen de commerciële zendtijd op de publieke omroep, is het de Ster toegestaan op deze manier extra inkomsten te genereren. Zo'n zes jaar geleden kende de Ster een vergelijkbaar initiatief: het zogenaamde Ster-spel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid