Overslaan en naar de inhoud gaan

Spin Awards Monitor 2005: Marketeer twijfelt aan zijn interactieve bureau

Slechts één op de vijf marketeers ziet zijn huidige bureau als de beste adviseur voor interactieve mar-keting. Dit zegt Stichting…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het cijfer is schrikbarend laag. Traditiegetrouw zijn bureaus juist de plek waar marketeers hun kennis en inspiratie vandaan halen. Het lijkt er dus op dat de bureaus, in de ogen van de marketeer, de boot aan het missen zijn.

related partner content for mobile comes here

47 procent van de ondervraagde marketeers is er daarnaast van over-tuigd dat in de eigen organisatie voldoende kennis aanwezig is op het gebied van interactieve communicatie. In de ogen van adverteerders wordt daarmee meer kennis opgebouwd binnen de eigen organisatie dan binnen de bureauwereld. 75 procent van de marketeers is tevens van mening is dat er in Nederland nog te weinig gebruik wordt gemaakt van interactieve marketing.

Het populairste interactieve instrument onder marketeers is de eigen website. 73 procent geeft aan een eigen e-mailnieuwsbrief in te zetten.
Ook banners zijn nog altijd populair en worden door 63 procent ingezet. 56 procent geeft aan zoekmachines te gebruiken als interactief instru-ment Mobiele marketing laat het echter afweten, dit middel wordt in hoogstens 8 procent van de gevallen ingezet.

Het onderzoek, SpinAwards Interactieve Marketing Monitor genaamd, is in zijn geheel te lezen in de decemberuitgave van Tijdschrift voor Marketing, die woensdag 7 december op de mat valt.

Het onderzoek werd uitgevoerd in samenwerking met BVA, Tijdschrift voor Marketing, DDMA, IAB, Adformatie, DutchCowboys, MolBlog, Media Plaza en Marketingfacts. In totaal hebben 410 marketeers meegewerkt aan het onderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in