Daar komt de baggerschuit weer aan


Sommigen hebben het nog niet helemaal door in welke tijd we leven qua marketing. Leest u alstublieft even met me mee in de Emerce 100 - alleen in druk - en ontdek de overeenkomsten in deze tijdschriftkoppen:
* 'AdLINK: het meest aantrekkelijke netwerk in Europa en Nederland'
* 'Avenade brengt pragmatisme naar grootzakelijke markt'
* 'Deloitte houdt groeiende bedrijven op het rechte pad'
* 'Info Motion maakt inhuren tijdelijke ICT-kracht risicoloos'
* 'Lost Boys maakt creativiteit functioneel'
* 'Macaw maakt serieus werk van sites'
* 'Mirabeau biedt juiste balans tussen Marketing en Technologie'
* 'Orange schrijft SERVICE met hoofdletters'
* 'Ordina zet klanten in de startblokken voor economische opgang'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Nou, wat denkt u? Die artikelen moet ik nodig eens gaan lezen?
Ik zal het u verklappen. Dit zijn zogeheten 'advertorials': gekochte redactieruimte voor bloedeloze promotietekst en zo mogelijk nog afschuwelijker foto's erbij van de chefs van genoemde bedrijven.
Deze bedrijven denken werkelijk dat anno 2005 je meer dan gemiddeld opgeleide lezers op een geloofwaardige manier met hopen bagger kunt overgieten. Om met cabaretier en kunstenaar Kees Torn, waarvan ik afgelopen weekend mocht genieten, te spreken: waarom verkoopt bagger nog altijd zo veel beter dan kwaliteit?
Jammer voor Emerce, een uitstekend vakblad, dat het geld moet komen van al die modderschuiten onder haar vlag.
Kijk ook hier.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid