Overslaan en naar de inhoud gaan

Personalisatie steeds beter mogelijk via internet

Wie heeft via Google nooit gezocht naar internetpagina's over zichzelf? Iedereen toch wel? Trendwatching.com heeft de trend dat bedrijven…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wie heeft via Google nooit gezocht naar internetpagina's over zichzelf? Iedereen toch wel? heeft de trend dat bedrijven of bureaus vaker namen van personen opzoeken genoemd.

related partner content for mobile comes here

Het bijbehorende voorbeeld komt van The Bel Air Hotel in Los Angeles. Zij 'googelen' naam en adres van nieuwe gasten om iets te vinden waarmee de service gepersonaliseerd kan worden.

Maar zouden bedrijven op basis van 'jouw' indexeringen op den duur bepalen of ze met jou als klant in zee gaan? Klinkt wat overdreven en vrij bewerkelijk bij grote klantenbestanden.
Misschien dat internet, zoals Trendwatching.com zelf al aangeeft, voor dm-bureaus wel een welkome aanvulling is op bestanden met louter demografische gegevens van consumenten.

Het Amerikaanse bedrijf biedt medewerkers via haar back-office al de mogelijkheid aan om direct met de naam van elke sollicitant een zoekopdracht te doen bij Google. En het internetwerk voor zakelijke contacten werkt sinds kort samen met vacature-zoekmachine om aanbod te matchen met iemands wensen.

Een ander voorbeeld dat vooral headhunters van dienst kan zijn om meer over iemand te weten te komen, is dat zichzelf een summarization search engine noemt.

De van Zoominfo zelf liegen er niet om. Ze hebben personen van wie een samenvatting beschikbaar is, netjes opgesomd op basis van functienaam. Maar ontdekte dat dit Amerikaanse bedrijf, dat publiek toegankelijke data via internet opzoekt en rubriceert, soms ook namen en data door elkaar haalt.

De voor sommigen beklemmende gedachte dat er zoveel vindbaar is over je eigen persoontje is ook het gevolg van mensen die steeds vaker of zelf actiever zijn op internet via weblogs.

Maar is dat waar je in jouw vrije tijd over blogt of hoe je op vakantiefoto's poseert, wel van invloed op jouw capaciteiten of je functioneren? Of is het een kwestie van je eigen PR en vindbaarheid in goede banen leiden?

Misschien moet je met een gepersonaliseerd verblijf in een hotel of een superbaan-op-maat ook niet te achterdochtig zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in