Overslaan en naar de inhoud gaan

onderzoek in rep en roer

Na de aanval van Peter Kanne aan het adres van Maurice de Hond in de Volkskrant lijkt het wel hommeles in marktonderzoeksland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na de aanval van Peter Kanne aan het adres van Maurice de Hond in lijkt het wel hommeles in marktonderzoeksland.

related partner content for mobile comes here

Vorige week maandag leidde de discussie zelfs tot een bijna vermakelijk stuk televisie tijdens .

TvM publiceerde gisteren dat promoveert op een onderzoek naar de betrouwbaarheid van resultaten uit opinie-onderzoek: 25-40% van de antwoorden van respondenten acht zij niet correct.

De marktonderzoekassociatie heeft inmiddels een commissie van wijze mannen geinstalleerd die de methoden van opiniepeilers gaat onderzoeken (zie ).

Tussen marktonderzoekers lijkt een discussie losgebarsten tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Hoe kom je tot een oplossing in een markt waarin moet worden onderzocht welke onderzoeksmethoden goed zijn en minder goed? Terwijl onderzoek altijd een benadering van de werkelijkheid is.

In sommige landen heeft een soortgelijke discussie geleid tot een verbod om te peilen tijdens of voor verkiezingen, zoals Singapore of Spanje , zie voor een overzicht daartoe .

Mocht het zover komen in Nederland, dan zijn we een discussie armer in een rijk vakgebied.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in