Overslaan en naar de inhoud gaan

NIGZ: sprookjes en feiten over orgaandonatie

NIGZ-Donorvoorlichting is begonnen met de campagne 'Sprookjes en feiten over orgaandonatie'. Ter gelegenheid daarvan reikte sprookjesfiguur…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de campagne wil NIGZ-Donorvoorlichting mensen op een speelse manier confronteren met veel gehoorde misvattingen. Het publiek wordt daartoe aan de hand van bekende sprookjes geattendeerd op de meest voorkomende misverstanden over orgaan- en weefseldonatie. De feiten over orgaan- en weefseldonatie staan op de speciale campagnesite .

related partner content for mobile comes here

Dit jaar is er in de politiek veel aandacht besteed aan het onderwerp orgaandonatie en de registratie van een persoonlijke wilsbeschikking. Dat heeft geleid tot extra media-aandacht, registraties en tot veel vragen en reacties aan NIGZ-Donorvoorlichting. Naast de algemene positieve houding ten aanzien van het donorschap, signaleert NIGZ, echter terugkerende misverstanden onder het publiek. Daar moet deze campagne wat aan veranderen. De sprookjescampagne maakt deel uit van de permanente donorvoorlichtingscampagne, die het NIGZ (Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie) in opdracht van het ministerie van VWS uitvoert.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in