Overslaan en naar de inhoud gaan

Duitse merken kelderen in waarde

Lijstjes, heerlijk, vooral als ze over een langere periode vergelijkingen tonen. Fidelity International in Luxemburg, de internationale tak…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lijstjes, heerlijk, vooral als ze over een langere periode vergelijkingen tonen. in Luxemburg, de internationale tak van 's werelds grootste aandeelhouder, maakte de balans op van waardeverschuivingen van grote concerns bedrijven, zeg maar de grote merken, op het Europese vasteland. Conclusie: Duitsland verliest ontzettend en Zwitserland is een grote winnaar, vooral door pillendraaiers.

related partner content for mobile comes here

Ook opvallend: ons eigen Royal Dutch was nog in 1985 Europa's
meest waardevolle concern en komt nu in de top 10 niet meer voor. Maar dat komt omdat het olieconcern officieel in Engeland is gevestigd en Britse bedrijven telde Fidelity niet mee.

Nederland doet in zijn geheel niet meer mee in de top 10. Wel treffen we in de uitgebreide opsomming die Fidelity op verzoek toestuurde op nummer 15 nog ING Groep aan, op 23 ABN Amro en op 25 Unilever, op 31 Philips en op 32 Fortis. Behalve om medicijnen draait het om geldhandel.

Top 10 1985
Royal Dutch Shell: olie Nederland
Daimler Benz: auto's Duitsland
Siemens: engineering Duitsland
Allianz: verzekeringen Duitsland
Deutsche Bank bank Duitsland
SchweizBank bank Zwitserland
Generali verzekeringen Italië
Bayer chemie Duitsland
BASF chemie Duitsland
Hoechst chemie Duitsland

Top 10 oktober 2005

Total olie Frankrijk
Novartis farmaceutica Zwitserland
Nestle levensmiddelen Zwitserland
Roche farmaceutica Zwitserland
UBS bank Zwitserland
Sanofi-Aventis farmaceutica Frankrijk
BSCH-BCO Santander bank Spanje
Telefonica telecom Spanje
Nokia telecom Finland
ENI olie Italië

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in