Ketchup is goed voor je hart
Bij Heinz, dat niet minder dan 60 procent van de ketchupmarkt in de Verenigde Staten in handen heeft, zitten marketeers met de handen in het rode haar: de totale ketchupconsumptie slinkt met rasse schreden, in de maand oktober 2005 al met 5,6 procent ten opzichte van oktober 2004. Dan kom je met een nieuwe marketingcampagne. Dat heeft Heinz aan analisten verteld. Maar wat ga het volk in vredesnaam wijsmaken?
De winst van Heinz stijgt nog wel, zo zei het bedrijf deze week, maar de markt zit niet mee, ofschoon Heinz nog wel groei kende over het gehele afgelopen kwartaal.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMaar wat marketing dan toch een leuk vak, zo blijkt maar weer eens. De Heinzen en Henriettes bijten zich nu de tanden stuk op een teaser voor de nieuwe campagne.
Heinz liet doorschemeren dat ze het op de gezondheid gooit: uit tomaten vervaardigd voedsel bevat lycopene, een antioxidant die goed is tegen onder meer hartkwalen.
Zie je wel: zeiden we vroeger als studenten niet dat onze dagelijkse portie vitaminen uit die bekende rood gevulde fles kwam? Lijkt me een goed idee van Heinz dat eens te bevestigen.
Op de site wordt overigens uitgelegd hoe ketchup wordt gemaakt, ook aardig.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid