Overslaan en naar de inhoud gaan

Ketchup is goed voor je hart

Bij Heinz, dat niet minder dan 60 procent van de ketchupmarkt in de Verenigde Staten in handen heeft, zitten marketeers met de handen in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij , dat niet minder dan 60 procent van de ketchupmarkt in de Verenigde Staten in handen heeft, zitten marketeers met de handen in het rode haar: de totale ketchupconsumptie slinkt met rasse schreden, in de maand oktober 2005 al met 5,6 procent ten opzichte van oktober 2004. Dan kom je met een nieuwe marketingcampagne. Dat heeft Heinz aan . Maar wat ga het volk in vredesnaam wijsmaken?

related partner content for mobile comes here

De stijgt nog wel, zo zei het bedrijf deze week, maar de markt zit niet mee, ofschoon Heinz nog wel groei kende over het gehele afgelopen kwartaal.

Maar wat marketing dan toch een leuk vak, zo blijkt maar weer eens. De Heinzen en Henriettes bijten zich nu de tanden stuk op een teaser voor de nieuwe campagne.

Heinz liet doorschemeren dat ze het op de gezondheid gooit: uit tomaten vervaardigd voedsel bevat lycopene, een antioxidant die goed is tegen onder meer hartkwalen.

Zie je wel: zeiden we vroeger als studenten niet dat onze dagelijkse portie vitaminen uit die bekende rood gevulde fles kwam? Lijkt me een goed idee van Heinz dat eens te bevestigen.

Op de site wordt overigens uitgelegd , ook aardig.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in