Overslaan en naar de inhoud gaan

Grotere klanten brengen meer profijt

Ondanks verhalen dat Customer Relationship Management vrijwel nooit succesvol is, biedt het wel degelijk uitgelezen mogelijkheden, aldus de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ryals, verbonden aan de Cranfield School of Management, deed onderzoek bij twee verzekeringsmaatschappijen. Een van de twee richtte zich op de b-to-b-markt en had vooral grote zakelijke klanten, de tweede, een bank, was werkzaam in de b-to-c-markt en verstrekte voornamelijk kleinere leningen aan particulieren.Via een kosten-batenanalyse, waarin klantopbrengsten nauwkeurig werden afgezet tegen de klantspecifieke kosten (onder andere die van de werving en van het behoud van de klant), berekende zij individuele lifetimeklantwaarden, dus genomen over de gehele duur van een klantrelatie. Daarbij bleek dat werken met grotere klanten uiteindelijk profijtelijker is dan zich richten op een markt die voornamelijk bestaat uit kleinere klanten. Ryals pleit ervoor om bij CRM de berekening van klantwaarde centraal te stellen. Zij ziet vergroting van de klantwaarde als de belangrijkste stimulans om meer klantgericht te gaan werken.

related partner content for mobile comes here

Bron: Journal of Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in