Overslaan en naar de inhoud gaan

Smartphones serieuze concurrentie voor spelcomputers

De makers van spelcomputers ondervinden steeds meer concurrentie van smartphones, tablets en smart-tv’s.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De opkomst van online gaming leidt tot nieuwe verdienmodellen, maar in het massaal omarmde ‘free-to-play’-model schuilt ook een gevaar voor speluitgevers. Weliswaar is de betalingsbereidheid voor extra spelmateriaal in Nederland groter dan in andere landen - ruim een derde van de onderzochte Nederlandse gamers (vooral jongeren en mannen) is bereid te betalen voor extraatjes, tegen 18 procent van de Duitse gamers. Maar de meerderheid van de gamers heeft nog nooit virtuele items gekocht en is dat ook niet van plan.

De helft van de gamers vindt de huidige prijzen van virtuele items niet gerechtvaardigd. Ongeveer 30 procent van de spelers van gratis games beschouwt de aankoop van spelmateriaal zelfs als ‘oneerlijk’.

Bereidheid van videogamers om te betalen voor additionele content (in %)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in