Overslaan en naar de inhoud gaan

Sijthoff Media Groep koopt Adformatie Groep

Kluwer Nederland verkoopt de titels Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Communicatie aan de Sijthoff Media Groep. Dat is vanochtend…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

verkoopt de titels , en aan de Sijthoff Media Groep. Dat is vanochtend bekend gemaakt. Naar verwachting zal de gehele transactie half april afgerond zijn.

related partner content for mobile comes here

Bedragen zijn niet bekend gemaakt. Maar neemt alle merken en activiteiten van de Adformatie Groep over. Hij benadrukt dat het gehele team van de overgenomen partij in tact blijft. Ook de huisvesting blijft op de huidige locatie in Amsterdam.
Het totale portfolio bevat titels als Adformatie, Tijdschrift voor Marketing, Communicatie, , Marcom en . Het gaat om tijdschriften, nieuwsbrieven, events, trainingen, websites en een aantal social media initiatieven.

Kluwer laat bij monde van de ceo Kluwer Nederland, Frank Vrancken Peeters weten dat de verkoop ‘een gevolg is van onze strategie waarbij we ons richten op professionals zoals juristen en accountants. De activiteiten van de Adformatie Groep zijn duidelijk anders en dus voor Kluwer een reden om een nieuwe sterke eigenaar te zoeken. Met Willem Sijthoff hebben we een betrouwbare koper met een uitstekende reputatie gevonden, die deze merken met zijn eigen aanpak verder kan ontwikkelen.’

Willem Sijthoff, algemeen directeur van de Sijthoff Media Groep, zegt: ‘Dit is een prachtige ontwikkeling voor ons mediabedrijf. De Adformatie Groep biedt onderdak aan sterke concepten met een eigen karakter en een goede positie en reputatie. Het zijn multimediakanalen en zorgvuldig opgebouwde communities die inspelen op de huidige mediatrends. Ik zie veel potentie om met deze merken ons mediabedrijf verder uit te bouwen. Zo snel als mogelijk gaan we met het team zitten om de strategie voor de toekomst nader uit te werken.’
De Sijthoff Media Groep bestaat nu nog uit (met Mark Termeer als directeur), met de uitgaven Kidsweek en 7Days. De Adformatie Groep en Young & Connected zullen twee zelfstandige bedrijven van de Stijthoff Media Groep vormen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in