Overslaan en naar de inhoud gaan

Afmeldlink e-mail opnieuw grootste bron marketingklachten

Ruim de helft van de klachten (53%) die Privacywaarborg.nl ontvangt, gaan over een niet-werkende afmeldhyperlink bij e-mailnieuwsbrieven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ruim de helft van de klachten (53%) die ontvangt, gaan over een niet-werkende afmeldhyperlink bij e-mailnieuwsbrieven.

related partner content for mobile comes here

Voor het tweede jaar op rij blijkt een niet-werkende afmeldlink bij e-mail de meeste marketingklachten op te leveren. Dit maakt de Privacy Autoriteit bekend in zijn Jaarverslag 2011. Als iemand vindt dat bedrijven onzorgvuldig omgaan met zijn gegevens bij het toesturen van reclame, kan hij klagen bij het online klachtenloket Privacywaarborg. In 2011 kwamen ruim 70 klachten binnen. Iets meer dan de helft van deze klachten (53%) gingen over een niet-werkende afmeldhyperlink bij e-mailnieuwsbrieven. Ook online lead-generation via prijsvragen en enquêtes en telemarketing zijn aanleiding voor klachten. 76 Procent van de klachten is inmiddels opgelost, 10 procent bleek ongegrond.
Het klachtenloket Privacy Waarborg is in beheer van DDMA, de branchevereniging voor dialoogmarketing en heeft als prioriteit het oplossen van een klacht. 'Klinkt voor de hand liggend, maar dat is het niet altijd', zegt Diana Janssen, directeur van DDMA.'Het bestaande overheidstoezicht heeft bijvoorbeeld niet de mogelijkheden om iedere klacht in behandeling te nemen en focust zich op de excessen. Logisch, maar als consument blijf je met je probleem zitten. Het Privacy Waarborg loket richt zich niet op het inventariseren van meldingen, maar op het oplossen van klachten. Deze korte lijn is essentieel voor het vertrouwen in marketing en reclame.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in