Overslaan en naar de inhoud gaan

Reinier Evers over trends en marketeers

Reinier Evers is oprichter van Trendwatching.com, een global trendwatchingbureau, bekend van de Trend Briefings , maar ook mede-oprichter…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

is oprichter van , een global trendwatchingbureau, bekend van de , maar ook mede-oprichter van . Op het congres vertelt hij welke trends op internet relevant zijn voor consumenten én marketeers, en welke ontwikkelingen we nog kunnen verwachten.

related partner content for mobile comes here

Molblog stelde hem alvast wat vragen:

Hoe ziet een gemiddelde week van jou er uit?

Reinier Evers: ‘Heel veel lezen, scannen over trends, over innovaties, veel schrijven (trend content), veel skypen met de teams buiten Amsterdam, of bezoek aan kantoor in Londen, beantwoorden van 100 e-mails per dag van mensen die iets willen van ons, of juist iets willen toevoegen, ongoing recruitment van nieuwe collega’s, en om de week een trip naar een interessante stad of regio, bij voorkeur met vriendin en zoontje.’

Je bent zelden nog in Nederland, waarom?

‘Ik ben er wel hoor, maar ook veel op reis: omdat ik mijn team in Londen en Sao Paulo en Amsterdam vanaf overal kan aansturen, en mijn vriendin een flexibel beroep heeft, EN ons zoontje nog niet naar school hoefde, hebben de we laatste jaren overal en nergens gezeten, soms kort, soms lang. Ook een prima manier om overal mensen te spreken en macro trends 'in the field' te observeren.’

Word je nog wel eens verrast door trends?

‘Nee, daarvoor bouwen trends zich te geleidelijk op, en wij houden behoorlijk veel in de gaten. Maar ik word wel continu prettig verrast door de trend-geïnspireerde innovaties die dagelijks opduiken. Onze site belicht dagelijks de beste nieuwe innovaties, en ik denk minimaal 1 keer per dag: had ik dat maar bedacht! Er is echt een explosie aan innovatie, die maar voortduurt, puur omdat er online zo ontzettend veel mogelijk is, tegen zulke lage kosten!’

Welke internettrends zijn er die voor elke marketeer prioriteit moeten hebben?

‘Alle internet-trends zouden prioriteit moeten hebben, want ze draaien allemaal om control, om service, om conversaties, om transparantie. Alle online trends zijn in die zin verbonden, het gaat om een online cultuur (en online gedrag) bij vooral jongere generaties die steeds dominanter wordt binnen de totale cultuur... Er is weinig online dat in 1 of andere vorm niet een impact zal hebben op hoe een marketeer kan slagen (of mislukken).’

Waarom denk jij dat marketeers nog zo met internet worstelen? Of vind je het wel meevallen?

‘Ik denk dat de jongere generatie er geen moeite meer heeft, en ook graag wil: voor hen is het enige obstakel misschien de oudere, senior garde die weinig aanmoedigt, weinig nieuws bedenkt, (omdat ze geen echt diepe interesse in 'online' hebben omdat het te ver weg staat van hoe ze zelf dagelijks leven en werken). Komt vanzelf goed, omdat de 'offline' garde vanzelf wel een keer afzwaait ;-)’

Waarom moet iedereen op 27 april naar jou komen luisteren?

‘Niemand hoeft ooit naar mij te luisteren, net als ik nooit iemand zal proberen te overtuigen van het belang van het volgen van trends (if you don't, it's YOUR loss ;-), maar als je onze trendbriefings op interessant vindt, dan vind je onze presentaties vast ook wel de moeite waard!’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in