Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame ‘blockers’ gaan 27 miljard kosten

Inkomsten uit reclame zullen de komende vijf jaar met 27 miljard dollar dalen als gevolg van de komst van de digitale videorecorders.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit zegt onderzoekbureau Accenture. Volgens het Amerikaanse bureau, voorheen bekend als Andersen Consulting, bannen consumenten met een digitale recorder nu al 70 procent van alle commercials op hun televisie. Deze trend zal de komende jaren alleen maar groeien, want nu heeft acht procent van de Amerikanen een Tivo of een soortgelijk apparaat in huis, maar in 2009 is dat al opgelopen tot 40 procent.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek maakt duidelijk dat de impact van digitale videorecorders, video on demand en interactieve televisie op de televisie-industrie veel groter is en zal zijn dan tot nu toe werd aangenomen. De onderzoekers wijzen erop dat de verandering in kijkgedrag een grote druk zal uitoefenen op de CPM’s (cost-per-thousand), getallen waarop mediabureaus hun facturen baseren.

Daarnaast zullen adverteerders nog meer hun best moeten doen om hun gefragmenteerde publiek te kunnen blijven bereiken. Grote adverteerders zoals McDonalds leunen allang niet meer op één enkele boodschap, maar gebruiken verschillende boodschappen voor verschillende niches.
De televisie-omzet groeit volgens Accenture slechts met 3 procent in 2009, eerder gaven andere analisten een voorspelling die tussen de 6 en 10 procent lag. Dat is een verschil van 27 miljard dollar. De televisie-omzet komt daarmee volgens Accenture op 60 miljard dollar in 2009.
Mediabureaus zitten echter niet stil, zo experimenteert Sci Fi Channel (NBC Universal) al met de mogelijkheden voor video on demand , in samenwerking met een paar adverteerders. Veel bureaus zetten daarnaast hoog in op verregaande product integratie in televisieshows.
Bron: Adage

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in