Overslaan en naar de inhoud gaan

Raadsleden Eindhoven moeten een 'merk' worden

Werkgroep Communicatie van raad wil dat politici in training gaan in 'branding'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eindhovense gemeenteraadsleden moeten aan zichzelf werken en een &;merk&; worden. Daarvoor ligt er een plan en een geldbedrag klaar van 78.000 euro per jaar, ofwel ofwel 1.733 euro per gemeenteraadslid. 

related partner content for mobile comes here

De persoonlijke ‘branding’ van de gekozen politici is onderdeel van een plan om de gemeenteraad zichtbaarder en bereikbaarder te maken, meldt het .

Boodschap aan de man

In een training moeten Eindhovense raadsleden leren zichzelf te zien als onderscheidende brandIn een commissievergadering volgende week komt hiervoor een plan van de werkgroep Communicatie aan de orde. Met een budget van in totaal 78.000 euro per jaar kunnen raadsleden vaardigheden en kennis opdoen om hun boodschap aan de man te brengen.

Het gaat onder meer om trainingen heldere taal, presentatietechnieken, debatteren, sociale media en &;personal branding&;. 

Kloof dichten

De werkgroep Communicatie van de gemeenteraad heeft goede hoop dat dit de kloof tussen volksvertegenwoordigers en burgers verkleint. Het bewijs vindt de werkgroep in de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen van maart vorig jaar. Voor het eerst sinds tijden steeg het opkomstpercentage in Eindhoven naar een bescheiden 44,74 procent.

De werkgroep, die inmiddels ruim vier jaar actief is, eist dit &;succes&; dan ook deels op.

Lees het volledige plan. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in