Overslaan en naar de inhoud gaan

Online TV-kijken vervangt DVR?

Volgens Nielsen kijken steeds meer Amerikanen naar online TV-sites, als vervanging van de DVR.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onderzoekers concluderen uit het consumentengedrag dat online TV een vervanging is van het gebruik van de DVR. Of het zou moeten zijn dat internetkijkers even niet direct toegang hebben tot een gewone TV.

related partner content for mobile comes here

Dat laatste is nu vooral het geval: TV-content online wordt op dit moment nog voornamelijk bekeken om ‘bij te blijven’. 54 procent van de respondenten zegt tv-shows online te bekijken omdat ze de show op TV hebben gemist. 47 procent wil een heel nieuw seizoen van een serie bekijken, 33 procent een oud seizoen, 32 procent geeft aan dat ze vergeten zijn de aflevering op te nemen met de DVR.

Andere, minder populaire redenen voor online kijken: de TV is ‘bezet’ door een ander lid van het gezin, of er wordt gekeken tijdens het werk, of tijdens het reizen. Deze 3 redenen kunnen dan wel weer worden beschouwd als een reden om geen gewone TV meer te kijken, aldus Nielsen.

Online videokijken domineert bij internetgebruik. Bij maar liefst 73 procent van de respondenten bestaat een internetsessie uit het kijken naar video. Bij mannen is dat 75 procent, bij vrouwen 69 procent. In de groep 2-11 jaar is het percentage het laagst: 50 procent, en in de leeftijd 65+ is het 59 procent. De groep 25-34 kijkt het meest: 79 procent, en dat is 1 procent meer dan de groep 18-24.

Online tv-kijken is een eenzame hobby: 84 procent kijkt alleen.

Welke advertenties werken nu het beste rondom online TV? Verrassend: de internetters blijken de voorkeur te geven aan de uitingen die ze al kennen van TV, vooral die onder de noemer FMCG vallen. Internet-only uitingen worden minder gewaardeerd.

Ondanks als deze ontwikkelingen prefereert 96 procent van de respondenten nog steeds ‘live’ TV-kijken, via de televisie dus, boven de DVR of on-demand. Zo blijkt weer uit onderzoek van Deloitte. Minder dan 10 procent kijkt liever online, maar dat percentage groeit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in