Overslaan en naar de inhoud gaan

Murdoch positief over toekomst mediabedrijven

Mediatycoon Rupert Murdoch is zeer positief over de kansen die mediabedrijven hebben om in het digitale tijdperk geld te verdienen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zei hij in een toelichting op de jaarresultaten van zijn News Corp. Volgens Murdoch zijn bezoekers van nieuwswebsites best bereid te betalen voor inhoud en zal News Corp daarvan profiteren. 'Inhoud is niet alleen de koning van alle dingen die elektronisch zijn, het is de keizer.'

related partner content for mobile comes here

De Amerikaanse kranten The Wall Street Journal en de New York Post zijn onderdeel van News Corp. Hetzelfde geldt voor de succesvolle nieuwszender Fox. The vraagt internetlezers geld voor een deel van de artikelen op zijn website. Murdoch wil ook op de sites van de andere kranten van het concern een betaalsysteem invoeren. maakte onlangs dergelijke plannen bekend.

Gesteund door het herstel in de advertentiemarkt verbeterden de resultaten van de krantenafdeling van het mediabedrijf. De bedrijfswinst steeg met 30 procent, mede door hogere advertentie-inkomsten bij The Wall Street Journal.

Maar de grote melkkoe voor het mediabedrijf is de film 'Avatar'. De film brak onlangs door de grens van 2 miljard dollar aan kaartverkopen. Daarmee is het wat de inkomsten betreft de succesvolste bioscoopfilm ooit.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in