Overslaan en naar de inhoud gaan

De PR 2.0-strategie van Google: begin bij je eigen blog

Ik ben altijd al een grote fan geweest van Google. Van hun zoekmachine. Van Google Apps (mijn blogs worden gehost door Blogger op een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik ben altijd al een grote fan geweest van Google. Van hun zoekmachine. Van Google Apps (mijn blogs worden gehost door Blogger op een Google Domain). Maar bovenal heb ik grote bewondering voor hun PR-strategie. "What would Google do?", hoor ik je zeggen... De PR-strategie van Google is vrij basic. Als je nieuws hebt, breng dat dan zelf als eerste naar buiten. Via je , bijvoorbeeld, zoals Google deed bij de introductie van Google Wave of de Superphone, de Nexus One.

related partner content for mobile comes here

Veel bedrijven vergeten dat nieuws ook een vorm van marketing PR is. Waarom zou je nieuws lekken naar nieuwsmedia, terwijl je zelf de marketing PR in eigen hand kunt houden? Niet alleen houd je daarmee overzicht over de inhoud, het kan nuttig zijn voor SEO, backlinks en mogelijk zelfs leads en sales. Of gebruik het om de band met je fans - supporters, ambassadeurs, gebruikers, volgers, consumenten - te versterken.

Ellen Petry Leanse, op Twitter en Head of Enterprise Marketing Communications bij Google US, vertelt hoe Google zijn blog inzet voor hun PR strategie. Hé, zo moeilijk is het niet. Maar kijk toch maar even... Interview is afgenomen tijdens het congres in Dorint Hotel, Schiphol-Oost.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in