'Twitteratuur' tijdens jubilerende Boekenweek
De jongeren worden opgeroepen een van de verhalen in maximaal tien Twitter-tweets opnieuw te vertellen. Ze maken daarmee kans op kaarten voor het Lowlands-festival, inclusief een tent en een krat boeken.
“Met deze bloemlezing willen we jongeren de ogen openen voor literatuur,' zei directeur Henk Kraima van de stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB) maandag bij de presentatie van het Boekenweek-programma. De verhalen in TXT, met een oplage van 215.000 exemplaren, gaan over dingen die 16-jarigen bezighouden. De leesbevorderingsactie voor de jeugd past bij het thema van de Boekenweek dit jaar: jong zijn.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaJoost Zwagerman schreef het Boekenweekgeschenk voor het literaire evenement, dat plaatsheeft van 10 tot en met 20 maart. Het motto van de Boekenweek is ontleend aan het beroemde verhaal Titaantjes van Nescio uit 1918. Op verzoek van de CPNB hebben 75 schrijvers een brief geschreven aan hun jonge ik. Die brieven zijn gebundeld in het boek Titaantjes waren we - Schijvers schrijven zichzelf. Tijdens de Boekenweek is het boek ook te downloaden als e-book, waarmee de CPNB wil inspelen op de groei van e-readers. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid