Overslaan en naar de inhoud gaan

'Twitteratuur' tijdens jubilerende Boekenweek

De 75e editie van de nationale Boekenweek gaat jongeren aanzetten tot 'twitteratuur'. Alle leerlingen van de vierde klas van het voortgezet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De jongeren worden opgeroepen een van de verhalen in maximaal tien Twitter-tweets opnieuw te vertellen. Ze maken daarmee kans op kaarten voor het Lowlands-festival, inclusief een tent en een krat boeken.

related partner content for mobile comes here

“Met deze bloemlezing willen we jongeren de ogen openen voor literatuur,' zei directeur Henk Kraima van de stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB) maandag bij de presentatie van het Boekenweek-programma. De verhalen in TXT, met een oplage van 215.000 exemplaren, gaan over dingen die 16-jarigen bezighouden. De leesbevorderingsactie voor de jeugd past bij het thema van de Boekenweek dit jaar: jong zijn.

Joost Zwagerman schreef het Boekenweekgeschenk voor het literaire evenement, dat plaatsheeft van 10 tot en met 20 maart. Het motto van de Boekenweek is ontleend aan het beroemde verhaal Titaantjes van Nescio uit 1918. Op verzoek van de CPNB hebben 75 schrijvers een brief geschreven aan hun jonge ik. Die brieven zijn gebundeld in het boek Titaantjes waren we - Schijvers schrijven zichzelf. Tijdens de Boekenweek is het boek ook te downloaden als e-book, waarmee de wil inspelen op de groei van e-readers. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in