Overslaan en naar de inhoud gaan

Revu moet weer Nieuwe Revu worden

Revu gaat weer Nieuwe Revu heten als het aan de nieuwe hoofdredacteur Frans Lomans ligt. Ook belooft hij dat de oplage gaat stijgen en dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Anders heb ik er geen lol aan’, zegt hij tegen . Lomans is ook hoofdredacteur van Panorama en werd onlangs door Sanoma Uitgevers gevraagd Revu er naast te gaan doen. Hij is ervan overtuigd dat zijn missie gaat slagen, behalve misschien de naam.

related partner content for mobile comes here

‘Nieuwe Revu klinkt veel mooier. Ik heb nooit begrepen waarom het “Nieuwe” eraf is gehaald in 2008. Dat zullen de lezers ook wel zo voelen, denk ik dan. De redactie moet mij wel steunen. Als het niet lukt, zal ik me echt niet terugtrekken.’

Revu lijdt volgens hem jaarlijks drie ton verlies. Bij Panorama kon Lomans het tij ook keren. De winst bedroeg de afgelopen drie jaar in totaal zes miljoen euro. ‘We hebben héél behoorlijk geplust op de advertentiemarkt. De adverteerders zijn er weer van overtuigd dat ze bij Panorama de “echte mannen” bereiken. Ik geloof niet dat er tien bladen in Nederland zijn die hetzelfde hebben gepresenteerd.’

Revu moet voortaan gemaakt worden door een kleine rompredactie aangevuld met freelancers. ‘Een kutmodel. Ik kan er weinig tegen doen. Directie en ondernemingsraden hebben ermee ingestemd. Als ik met winstcijfers kom van anderhalf of twee miljoen euro, dan kan ik wellicht mijn eigen model gaan hanteren.’

Bron: Villamedia (Bart Ebisch).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in