Overslaan en naar de inhoud gaan

Online reclame breekt door

Er gaat steeds meer geld van adverteerders richting internet. Google en Yahoo! lanceren nieuwe diensten die internet voor adverteerders…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het ziet ernaar uit dat het bedrag dat Google en Yahoo! in de Verenigde Staten dit jaar ophalen aan reclamegeld, dicht in de buurt komt van de inkomsten van de drie grootste tv-zenders uit hun prime-time reclameblokken. Dat mag zeker een doorbraak worden genoemd. Het toont eens te meer dat internet als reclamemedium serieus genomen moet worden. De redenen zijn bekend: terwijl de aandacht van consumenten voor tv afneemt en versnipperd raakt, wordt er steeds meer tijd op internet doorgebracht. Bovendien heeft online adverteren het voordeel dat je als adverteerder betaalt per click en dat je dus weet wat je reclame oplevert.

related partner content for mobile comes here

De exploitanten van zoekmachines werken er momenteel hard aan om het voor hun adverteerders nog aantrekkelijker te maken. Zo heeft Google AdSense gelanceerd, een softwaretool die voor de adverteerder automatisch links plaatst op websites die voor het betreffende merk relevant zijn. De adverteerder kan de selectie van die sites aan Google overlaten, maar kan ook zelf zijn keuze maken. Ook kunnen bij Google bewegende advertenties worden geplaatst. Door de groei van breedband hebben gebruikers er minder problemen mee als een advertentie meer geheugencapaciteit kost. Als het aan de aanbieders van reclameruimte op internet ligt, is dit nog maar het begin. Sites als eBay en Graigslist trekken nu al heel veel kleine advertenties die vroeger in de krant stonden, maar dat kan nog veel meer worden. En Yahoo! wil zelf content gaan leveren op entertainmentgebied, om zo de concurrentie aan te gaan met tv. Internet lijkt hard op weg een volwassen reclamemedium te worden.

Bron: The Economist

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in