Overslaan en naar de inhoud gaan

'Omzet TMG zakt ruim 10 procent'

Analisten verwachten dat Telegraaf Media Groep (TMG) de omzet met ruim 10 procent heeft zien dalen tot 614 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In tegenstelling tot een jaar eerder heeft het bedrijf waarschijnlijk wel een bescheiden winst overgehouden. De vier analisten die in opdracht van ANP-Reuters werden ondervraagd, verwachten gemiddeld een nettowinst van 6,2 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here

In 2008 moest nog een verlies van 360,8 miljoen euro worden geïncasseerd. Dat kwam onder meer door een forse afschrijving op het belang in tv-concern ProSiebenSat1 en door de kosten van een omvangrijke reorganisatie, waarbij vijfhonderd banen verdwenen.

TMG-bestuursvoorzitter Ad Swartjes noemde de daling van de omzet in 2009 in zijn nieuwjaarstoespraak al 'ongekend'. Volgens de voorlopige cijfers die hij toen presenteerde daalde de omzet vorig jaar tot ruim 600 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat uit voortgezette activiteiten (ebita) kwam volgens hem uit op 45 miljoen euro. Dat is 25 procent minder dan in 2008.

Swartjes verwacht dat de omzet uit advertenties dit jaar verder terugloopt.

Bron: ANP-Reuters via DFT.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in