'Nieuwe zenderindeling PO vergroot bereik voor adverteerders'


Jaja, na al het gedoe over de Publieke Omroep en de zenderindeling, komt Ster nu met een jubelpersbericht.
De nieuwe zenderindeling van de Publieke Omroep, is zeer succesvol, zegt Ster.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS'Naast het aandeel 13-plus stegen ook de kijktijdaandelen van alle belangrijke inkoopdoelgroepen fors. En in de doelgroepen 25-54 jaar, mannen 25-54 jaar, mannen 25-54 jaar AB1 en business-to-business was de Publieke Omroep de laatste vier maanden van 2006 marktleider.'
Het aandeel van business-to-business steeg van 4 september tot en met 31 december 2006 met 2,7 procent het meest.
De Publieke Omroep bindt ook weer meer jongeren aan zich, aldus het persbericht. 'Het succes van het programmeermodel is voor Ster en haar adverteerders een uitermate gunstige ontwikkeling. Door de nieuwe zenderindeling stemmen weer meer kijkers af op de Publieke Omroep, waardoor het bereik voor adverteerders wordt vergroot', meent Ster-directeur Arian Buurman.
Mensen die weinig televisie kijken, stemmen vaker af op een publieke zender, is in het persbericht te lezen.
' Als een adverteerder Ster en een commerciële exploitant inzet, ligt het bereik van 25-54 jarigen gemiddeld 4 procent hoger dan wanneer een campagne alleen op commerciële zenders te zien is.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid