Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe methode klantsegmentatie

Aanstaande vrijdag promoveert Pascal van Hattum op ‘Market segmentation using Bayesian model based clustering’. Met zijn nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De conclusie van het proefschrift van Van Hattum is dat grote datasets veel sneller te segmenteren zijn in bruikbare marketingdoelgroepen. Bovendien kan Van Hattum die doelgroepen koppelen aan alle 450.000 postcodes in Nederland. Van Hattum, die werkzaam is bij onderzoek- en adviesbureau , ontwikkelde statistische algoritmes, die datasets met meer 50.000 records, elk met meer dan 150 variabelen in 19 uur kan segmenteren. Volgens hem duurden vergelijkbare segmentaties voorheen enkele dagen tot een week. De gebruiksmogelijkheden van Van Hattum’s werk, liggen vooral op het gebied van direct marketing.

related partner content for mobile comes here

De methode die Van Hattum ontwikkelde, is gebaseerd op de . Door het koppelen van databestanden, kan de promovendus op niveau van zescijferige postcodes voorspellen tot welke specifieke doelgroepen mensen behoren.

Van Hattum promoveert aan de Faculteit Sociale Wetenschappen van de Universiteit van Utrecht. Zijn promotor is professor Hoijtink. De promotie vindt plaats, aanstaande vrijdag om 16:15 uur in het Academiegebouw, domplein 29 in Utrecht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in