Overslaan en naar de inhoud gaan

NEN wil journalist best perskaart geven, maar stelt bizarre eisen

Dat krijg je als ‘marketing’ de communicatie doet
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

NEN houdt volgende week een over een actueel thema: cyber security en privacy.

related partner content for mobile comes here

Tijs Hofmans, techjournalist van onder meer Computer Idee en Computer!Totaal, is  wel geinteresseerd in de bijeenkomst en benaderde of hij aanwezig kon zijn.

Dat mocht, alleen stelde NEN wel erg vergaande eisen, zo merkte hij.

 

 

Hofmans tweette de reactie van NEN rond, en als snel ging het rond op Twitter met de nodige verontwaardigde reacties. NEN kroop door het stof.

 

 

‘Dit is echt niet de manier waarop wij werken’, zegt Sandra Boersma, communicatieadviseur bij NEN. ‘We laten journalisten toe zonder eisen te stellen. Meestal vragen we wel of we de tekst inhoudelijk nog even kunnen checken, maar dat is omdat zo weinig mensen weten wat NEN doet.’

Maar wat ging er nu fout? Iedere communicatieprofessional wil natuurlijk graag aandacht voor zijn evenement, maar dit?!

Marketeers en pers

De fout komt doordat het niet de communicatieprofessionals zelf deze persaanvraag behandelden. Boersma: ‘We hebben hier sinds niet zo lange tijd een gezamenlijke afdeling marketing en communicatie. Een collega met een marketingachtergrond zag de persvraag binnenkomen en dacht: hé wat leuk. Hij kwam - uit enthousiasme - met de verzoeken aan de journalist. Inderdaad, duidelijk geen communicatieprofessional’

Het zal niet nogmaals gebeuren, stelt Boersma gerust. ‘Het is hem wel duidelijk dat we zo niet werken, dus de les is geleerd. Hij heeft niet zijn beste dag achter de rug.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in