Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlanders digitaal `abnormaal`

Nederland blijft achter op gebieden van motivatie voor gebruik van digitale media, behalve als het gaat om zelfexpressie en communicatie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het onderzoek Are you Digitally Normal van mediabureau Mindshare.

related partner content for mobile comes here

De methode rankt de landen op vier verschillende motivaties, gecorrigeerd voor penetratie en infrastructuur. Nederland staat op de 31ste plaats in de hitlijst met een ranking van 29 op entertainment, 30 op informatie en is te vinden op nummer 23 als het om transactie gaat. Alleen op de motivatie zelfexpressie scoort Nederland gemiddeld met een ranking van 18.

Amerikanen scoren slecht op zelfexpressie (plek 31), maar op entertainment scoren ze juist heel hoog. De Chinezen daarentegen zijn de absolute nummer één als het om zelfexpressie gaat (met een ‘Digital Normal Index’ van 181 versus 83 voor de VS). Dat betekent voor merken dat ze rekening houden met hoe ze zich in diverse landen op bijvoorbeeld Facebook manifesteren, meent Mindshare.

Ruud de Langen, ceo Mindshare Nederland geeft aan dat consumenten die met verschillende motivaties online zijn, ook op verschillende manieren moeten worden aangesproken. ‘Adaptive Marketing is hierbij heel belangrijk’, aldus De Langen.

In het onderzoek is via het Mindreader-panel (waar 33.000 respondenten in 33 landen aan meedoen) gevraagd naar de motivaties voor het gebruik van digitale media.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in