Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Tiener dol op sociale media, maar niet altijd

Tieners maken handig gebruik van sociale media bij het leren voor school, maar ook om beter te worden in een hobby.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze gebruiken sociale media om vragen te stellen en informatie op te zoeken. Driekwart van de tieners wil dan ook – weinig verrassend – meer gebruik van sociale media op school: het maakt de les interessanter en afwisselender. Maar het cliché dat alle jongeren permanent online zijn? Daar klopt niets van, blijkt uit het onderzoek van Mijn Kind Online en Kennisnet. Niet alle tieners mogen bijvoorbeeld hun mobiel mee naar hun slaapkamer nemen, sommige ouders nemen hem in, of ze schakelen ‘s avonds de wifi uit.

related partner content for mobile comes here

Ondanks hun intensieve gebruik van Facebook en Whatsapp vinden kinderen en jongeren face-to-face-contact nog steeds het belangrijkst. Vooral omdat je dan elkaars gezicht en gelaatsuitdrukking kunt zien. Daardoor kun je elkaars emoties herkennen, en weet je beter wat de ander bedoelt, zodat er geen misverstanden ontstaan. Aldus de jonge respondenten.

Favoriete manier van communiceren met vrienden van 10- tot 17-jarigen (in %)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in