Overslaan en naar de inhoud gaan

Sky en Q zetten zegetocht voort

Het marktaandeel van radiostation Q-music stijgt met 1,2 procent. Dat van Sky Radio zelfs met 1,8 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er lijkt voorlopig nog geen einde te komen aan de opmars van de radiozender Sky Radio. Eerder verdrong het al 3FM van de derde plaats. In de rapportageperiode mei-juni 2013 groeit het marktaandeel (10+) met 1,8 procent ten opzichte van vorig jaar naar 10,5 procent. Ten opzichte van de vorige meetperiode groeit de zender met 0,3 procent. Het kan 538 nu bijna met de vingertoppen aanraken (11 procent marktaandeel).

related partner content for mobile comes here

Q-music blijft ook klimmen. Het gaat van 6,7 procent vorig jaar, naar 7,9 procent nu. Dat is een plus van 1,2 procent. In vergelijking met vorige maand(en) groeit ‘Q’ net als Sky met 0,3 procent.

De regionale zenders onder de vlag van ORN deden ook weer goede zaken en gingen naar een marktaandeel van 11,7 procent. Dat is een plus van 0,8 procent in vergelijking met vorig jaar. ORN blijft marktleider. 100%NL groeide met 0,4 procent naar 4,6 procent marktaandeel. 3FM groeide licht met 0,2 procent naar 10,3 procent en houdt de nummer vier positie stevig vast.

Fors verlies is er voor de gezamelijke commerciële regionale zenders onder de vlag van E Power Radio. Die gaan met 1,4 procent terug naar een marktaandeel van 4,6 procent. Ten opzichte van vorige maand, gaat E Power Radio met 0,4 procent achteruit.

Ook Radio 2 moet incasseren. Dat heeft in mei-juni een marktaandeel van 8,0 procent. Precies een jaar geleden was dat nog 9,0 procent. Het is de vraag hoe lang Radio 2 de nummer 5 positie nog kan vasthouden. Q-music zit 0,1 procent onder de publieke zender.

538 verliest 0,9 procent ten opzichte van vorig jaar, maar lijkt zich wel te stabiliseren. Ten opzichte van de vorige meetperiode stijgt 538 namelijk met 0,1 procent. Het staat op de tweede plaats in de ranking met een marktaandeel van 11,0 procent.

Bron: NLO/GfK Intomart (doelgroep 10+ jaar; week 6-24 uur)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in