Sky en Q zetten zegetocht voort


Er lijkt voorlopig nog geen einde te komen aan de opmars van de radiozender Sky Radio. Eerder verdrong het al 3FM van de derde plaats. In de rapportageperiode mei-juni 2013 groeit het marktaandeel (10+) met 1,8 procent ten opzichte van vorig jaar naar 10,5 procent. Ten opzichte van de vorige meetperiode groeit de zender met 0,3 procent. Het kan 538 nu bijna met de vingertoppen aanraken (11 procent marktaandeel).
Q-music blijft ook klimmen. Het gaat van 6,7 procent vorig jaar, naar 7,9 procent nu. Dat is een plus van 1,2 procent. In vergelijking met vorige maand(en) groeit ‘Q’ net als Sky met 0,3 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe regionale zenders onder de vlag van ORN deden ook weer goede zaken en gingen naar een marktaandeel van 11,7 procent. Dat is een plus van 0,8 procent in vergelijking met vorig jaar. ORN blijft marktleider. 100%NL groeide met 0,4 procent naar 4,6 procent marktaandeel. 3FM groeide licht met 0,2 procent naar 10,3 procent en houdt de nummer vier positie stevig vast.
Fors verlies is er voor de gezamelijke commerciële regionale zenders onder de vlag van E Power Radio. Die gaan met 1,4 procent terug naar een marktaandeel van 4,6 procent. Ten opzichte van vorige maand, gaat E Power Radio met 0,4 procent achteruit.
Ook Radio 2 moet incasseren. Dat heeft in mei-juni een marktaandeel van 8,0 procent. Precies een jaar geleden was dat nog 9,0 procent. Het is de vraag hoe lang Radio 2 de nummer 5 positie nog kan vasthouden. Q-music zit 0,1 procent onder de publieke zender.
538 verliest 0,9 procent ten opzichte van vorig jaar, maar lijkt zich wel te stabiliseren. Ten opzichte van de vorige meetperiode stijgt 538 namelijk met 0,1 procent. Het staat op de tweede plaats in de ranking met een marktaandeel van 11,0 procent.
Bron: NLO/GfK Intomart (doelgroep 10+ jaar; week 6-24 uur)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid