Nederland in Europese kopgroep online winkelen
ComScore publiceerde maandag de resultaten van een onderzoek naar online winkelen in Europa. In januari 2011 hebben 270,6 miljoen unieke bezoekers in Europa retail websites bezocht. Dat staat gelijk aan 74,5 procent van alle internetgebruikers, een stijging van 8,5 procent in vergelijking met vorig jaar. Online winkels behaalden ook een groot bereik in de individuele landen met 75 procent van het totale aantal internetgebruikers in 7 van de 18 Europese landen.
In het Verenigd Koninkrijk bereikten retailers 89,4 procent van het totale aantal internetgebruikers (een groei van 6,3 procent in vergelijking met vorig jaar), het grootste bereik van alle Europese markten. Frankrijk kwam op de tweede plaats met een bereik van 87 procent (een groei van 10,5 procent), gevolgd door Duitsland met 82,1 procent (een groei van 9,0 procen). Ierland en Nederland sluiten de rij van markten met het grootste retail bereik, met 80,7 procent in Ierland (een groei van 15,8 procent) en 80,2 procent in Nederland (een groei van 4,9 procent).
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaComscore onderzocht ook 'engagement'. In januari 2011 waren bezoekers uit het Verenigd Koninkrijk koploper op het gebied van engagement in de retail categorie, met een gemiddeld aantal van 84,1 minuten besteed op retail websites. Daarna volgen Frankrijk met een gemiddelde van 83,2 minuten en Turkije met 73,0 minuten. Over de hele linie hebben Europeanen in januari gezamenlijk gemiddeld 52,4 minuten, oftewel iets minder dan een uur per bezoeker, besteed aan retail websites.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid