Overslaan en naar de inhoud gaan

‘MRI-scan vast onderdeel Effie-case’

Beweegredenen van consumenten zijn altijd onbewust. Reden volgens Martin de Munnik om breinonderzoek te integreren in de Effies.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘De MRI-scan zou een vast onderdeel van een Effie moeten zijn.’ Dat zegt Martin de Munnik, oprichter van Neurensics, in een interview in Adformatie deze week. Traditionele reclamestrategie baseert zich op onderbuik, stelt De Munnik. ‘Dat heeft vaak goed gewerkt. Maar als het fout ging, wisten we alleen niet waarom.'

related partner content for mobile comes here

De Munnik zegt dat hij kan voorspellen welke helft van het reclamebudget (de klassieke vraag) weggegooid is. In een onderzoek naar de ‘visual transer’ (in samenwerking met Mindshare) wordt gekeken naar de activatie van de visuele cortex op het moment dat we radiocommercials horen. De Munnik claimt dat hiermee de verhouding van radio-inzet en tv-inzet kan worden geoptimaliseerd. ‘Dat levert dus direct geld op.’

De Munnik spreekt op AdfoToday, het congres van Adformatie op 30 november. Klik voor het programma van AdfoToday.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in