Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Mobile Advertising groeit harder dan andere digitale kanalen’

Ondanks de explosieve groei in mobile device gebruik bleven de mobile advertising uitgaves lange tijd achter. Uit nieuw onderzoek van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ondanks de explosieve groei in mobile device gebruik bleven de mobile advertising uitgaves lange tijd achter. Uit nieuw onderzoek van IAB blijkt dat de mobiele advertentie bestedingen nu op stoom beginnen te komen.  De ‘Ad Spent’ groeit zelfs harder dan alle andere online kanalen.  

related partner content for mobile comes here

Volgens de website BI Intelligence komt dit vooral omdat steeds vaker de online advertentieformaten voor mobiel zijn geoptimaliseerd. Tevens zijn de targetingmogelijkheden verbeterd, waardoor adverteerders steeds effectiever het platform kunnen inzetten. BI Intelligence verwacht dat alleen al in de VS de mobile advertising uitgaven zullen groeien naar $42 miljard dollar in 2018. Dit is een jaarlijkse groei van 43% vanaf 2014.

Display en video zijn met een jaarlijkse groei van 73% tussen 2013-2018 de snelst groeiende mobiele advertentieformaten.

blijkt ook dat de in-app click-through rates wereldwijd momenteel gemiddeld op 0,56% liggen. Dit is een stuk hoger dan de 0,23% CTR dat wordt gehaald bij webbased mobile advertentie campagnes. T

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in