Overslaan en naar de inhoud gaan

Minder resultaat Sanoma in Nederland

Sanoma heeft betere resultaten behaald in het derde kwartaal. Dat geldt niet voor Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het derde kwartaal werd weer winst geboekt: 57 miljoen euro. In het derde kwartaal vorig jaar was er nog een nettoverlies van ruim 261 miljoen euro. Door het afstoten van diverse tijdschrifttitels kwam de omzet van Sanoma afgelopen kwartaal wel lager uit: -11 procent naar 477 miljoen euro. Een jaar eerder was het 537 miljoen. 

related partner content for mobile comes here

In Nederland was het resultaat volgens topman Harri-Pekka Kaukonen minder in vergelijking met vorig jaar door investeringen in de digitale business, een lager resultaat in de tijdschriftentak en hogere kosten bij SBS Broadcasting. Kaukonen spreekt van een &;uitdagend vierde kwartaal voor de televisiereclamemarkt in Nederland&;. De operationele winst van de activiteiten in Nederland, exclusief bijzondere posten, halveerde van 21,7 miljoen tot 10,8 miljoen euro. 

De Fin meldt verder dat de strategie in Nederland vooruitgaat. &;Het afstoten van de niet-focus titels geeft ons de kans de strategie verder te ontwikkelen.&

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in