Overslaan en naar de inhoud gaan

Google heeft Consumentenbarometer ingrijpend vernieuwd

De gratis tool is ontwikkeld om adverteerders en reclamebureaus inzicht te geven in de laatste consumententrends.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vernieuwde tool is in het vierde jaar na de introductie uitgebreid en bevat nu meer data, wat volgens Google zorgt voor betere resultaten. Gebruikers kunnen nu het gedrag van consumenten op het gebied van mobiele technologie, internetvideo en online winkelen in 56 landen met elkaar vergelijken.

related partner content for mobile comes here

Google ontwikkelde de om adverteerders en reclamebureaus inzicht te geven in de laatste consumententrends, zodat ze campagnes optimaal kunnen afstemmen op veranderingen. Ook journalisten en ondernemers gebruiken de tool om consumentendata en marktspecifieke informatie te achterhalen.

Zo laat de Barometer zien dat Nederland koploper is als het gaat om het aantal met internet verbonden apparaten per gebruiker (3,6). Dat 96% van de Nederalnders dgelijks online is; 88% boekte z&;n laatste vakantievlucht online, 46% deed voor z&;n laatst gekochte product eerst online onderzoek, en 28% ondervindt problemen met het gebruik van websites op de smartphone. 

Verticale markten die op dit moment in de Consumentenarometer zijn opgenomen, zijn: kleding en schoeisel, huishoudelijke apparatuur, vliegreizen, hotels, cosmetica en boodschappen. Google zegt regelmatig nieuwe categorieën en inzichten aan het aanbod te zullen toevoegen.

Peter Cory, agency sales director bij Google: “Mensen gebruiken digitale media tegenwoordig voor allerlei doeleinden. Het is echter niet altijd even eenvoudig om te bepalen welke kanalen en activiteiten de beste resultaten opleveren, zeker niet als je met verschillende markten en producten te maken hebt. Onze nieuwe Consumentenbarometer biedt toegang tot heel veel actuele informatie uit consumentenonderzoek waardoor gebruikers beter zicht krijgen op hoe consumenten zich online en offline oriënteren.”

De Barometer-gegevens zijn het resultaat van consumentenonderzoek onder 150 duidzendrespondenten in meer dan 50 landen. De nieuwe Consumentenbarometer is ontworpen door , een in Londen gevestigde ontwerpstudio voor digitale producten en diensten. Het bureau kreeg de opdracht om de Barometer intuïtiever te maken en de navigatie te vereenvoudigen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in