Overslaan en naar de inhoud gaan

Michel Schaeffer van bol.com over stoppen met Bomvol

Marketing-directeur Michel Schaeffer zegt dat deze zomer al het besluit viel om te stoppen met bomvol, het veel geprezen digitale magazine…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘We hebben het 2,5 jaar gedaan en waren gewoon toe aan iets nieuws. De begingedachte was ooit om meer inspiratie te bieden. Dat hebben we wel bereikt. Het schrappen van Bomvol is geen kostenbesparing. We zagen het alleen vooral als een proeftuin, waar we nieuwe dingen konden doen om mensen naar de winkel te halen. Nu zien we dat we steeds meer van die inspirerende content ook binnen de bestaande winkel kunnen brengen. ‘

related partner content for mobile comes here

Hij geeft voorbeelden als de adventkalender en het raad de plaat-spel. Die zaten eerst in Bomvol en spelen nu een rol binnen de winkel. Het bereik is daar nog hoger, zegt Schaeffer. ‘Het format stopt, maar de onderdelen vind je nu terug op bol.com. ‘

Op de vraag of het succes uitgewerkt was, zegt Schaeffer: ‘Bomvol zorgde nog steeds voor enkele tienduizenden tot honderdduizenden bezoekers van de winkel per uitgave. Maar het was een proeftuin buiten de winkel. We hebben nu zo veel ervaring met wat werkt en wat niet, dat we die kennis terug willen brengen naar de winkel.’

Op de vraag of er een aanleiding was om het te stoppen, zegt Schaeffer: ‘We werkten met een jaarcontract voor de partners die het maakten. Van de zomer hebben we ons afgevraagd of we er mee door moesten gaan en toen hebben we bedacht dat het na 2,5 jaar genoeg was. In 2010 zouden we het niet meer maken. Onderdelen gaan door, er komen ook specials in de winkel. En we komen in 2010 met nieuwe dingen. We stoppen gewoon op het hoogtepunt.‘

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in