Marketingaanpak bij personeelswerving en -binding


Zij hebben een driefaseplan ontwikkeld voor toepassing van marketingtechnieken bij het werven en binden van hoogwaardig personeel.
Eerst wordt met behulp van de vier marketingmix-p’s een aantrekkelijk ‘baan-aanbod’ gecreëerd. Vervolgens worden met behulp van relatiemarketingconcepten sterke, duurzame relaties met medewerkers opgebouwd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe derde fase heeft betrekking op de uitkomsten van dit proces: personeels-committering en -tevredenheid. Dat zorgt ervoor dat het personeelsverloop afneemt, dat de stabiliteit en performance van het bedrijf toenemen en dat medewerkers zich sterker gaan opstellen als promoters - ‘marketeers’ - van het bedrijf.
Bron: Business Horizons. Dit artikel is afkomstig uit onze abstractservice Marketing International
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid