Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing met interactieve tv

Wat gaat Mine TV eigenlijk betekenen voor marketeers? Erg veel, en de eerste contouren daarvan zijn zichtbaar. Maar het duurt nog wel even,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat gaat eigenlijk betekenen voor marketeers? Erg veel, en de eerste contouren daarvan zijn zichtbaar. Maar het duurt nog wel even, want KPN wist erg handig veel publiciteit te scoren met een verlengde proef van IPTV, ofschoon het innovatieve gehalte aanzienlijk is.

related partner content for mobile comes here

Immers, tot oktober kan maar een beperkt aantal KPN- en Planet-klanten zich inschrijven en ze hoeven niet te betalen als ze ervaringen delen. KPN moet klanten momenteel met Voice over IP vele weken laten wachten en wil die fout niet maken met Mine. Bovendien is televisie een veel grotere belasting voor het netwerk dan telefonie. Het kopernet van KPN kan tv maar net aan hebben, de tv-kabel biedt uiteindelijk meer potentie.

Maar toch dat hij liever met KPN innoveert dan met UPC. Endemol zelf is overigens ook niet snel met themakanalen. Die worden wel aantrekkelijk voor adverteerders. Endemol wil kijkgedrag gaan boekstaven met KPN.

Er waren tijdens de persconferentie verschillende vragen nodig om het hoge woord van tv-chef Ludas Rasterhoff te horen over dat vastleggen van kijkgedrag: het wordt opt-in. Dus kijkers moeten er specifiek toestemming voor gaan geven.

Kijkgedrag meten, ofwel de kliks of zaps (bestaat dat woord?) op interactieve tv wordt de heilige graal voor online adverteerders. Meten is weten.

Maar welke modellen vervolgens voor marketeers? Specialistisch en doelgroepgericht adverteren. En daar wil KPN zelf ook de hand in hebben. Ze richtte al twee joint-ventures op: en met . De eerste is een handel in oude filmfragmenten. Slimme adverteerders kunnen daar wat mee.

MediaMall is de echte innovatie, volgens Rasterhoff Mine TV 3.0: iedereen kan straks via de settopbox eigen films toevoegen aan Mine TV. Je kunt daar als adverteerder reclame bij maken, sponsoren, of zelf video online gaan zetten.

En Mine gaat ook pogen om een van kijkers die ervaringen en tips uitwisselen. Web 2.0, zo u wilt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in