'Maak seks lekker veilig'
De campagne zet jongeren aan om op het juiste moment over condoomgebruik te praten. Ondanks goede voornemens om het condoom te gebruiken, lukt het bijna de helft van de seksueel actieve singles niet om dit altijd te doen. Het aantal chlamydia-infecties blijft onverminderd hoog. De campagne-uitingen zijn voornamelijk op scholen en binnen internetcommunities te zien. De reacties die jongeren hierop geven, worden verwerkt in de landelijke Postbus 51-spot in het najaar.
Op posters staan specifieke tips voor jongens en meiden, omdat zij verschillend omgaan met condoomgebruik. Het komt er meestal op neer dat jongens niet aandringen op condoomgebruik zolang de ander er ook niet over begint. Ze hebben eigenlijk het liefst seks zonder condooms. Maar als ze staan voor de keuze: seks met condoom of geen seks, dan kiezen ze voor de eerste optie.
Na de lancering is de campagne zichtbaar op scholen en in diverse internetcommunities. Jongeren worden uitgenodigd om op de campagne te reageren. In mei/juni worden de reacties gepresenteerd in de vorm van prikkelende stellingen. Hierop kunnen jongeren weer aanhaken met zelf bedachte tips, afbeeldingen en video's.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMet deze input wordt in september/oktober een Postbus 51 campagne gemaakt. De campagne 'Maak Seks Lekker Veilig' heeft bewust een link met 'Maak Seks Lekker Duidelijk', de campagne die Soa Aids Nederland afgelopen november samen met Rutgers WPF voerde. In die campagne ging het met name over wensen en grenzen binnen de seks. (SOA Aids Nederland)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid