Overslaan en naar de inhoud gaan

'KWF Kankerbestrijding belegt in tabaksindustrie'

De KWF Kankerbestrijding belegt een deel van zijn vermogen in de vier grootste tabaksfabrikanten van de wereld. Ook andere goede…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit een onderzoek van het televisieprogramma Zembla, dat gisteravond werd uitgezonden. Het onderzoek laat zien dat goede doelenorganisaties zoals het Prins Bernhard Cultuurfonds (PBC), de Koninklijke Nederlandse Reddings Maatschappij (KNMR) en de Dierenbescherming investeren in controversiële ondernemingen.

related partner content for mobile comes here

Zo blijkt dat de Dierenbescherming onder meer geld steekt in dierenbestrijdingsmiddelen, meldt Het Financieele Dagblad. De betrokken partijen reageren geschokt op de uitkomsten van het onderzoek. Ze willen dat de controversiële beleggingen onmiddelijk worden stopgezet.

Volgens Oxfam/Novib heeft geen van de vier banken gezegd dat de voorbeelden niet kloppen. Oxfam/Novib, dat zelf bij ABN Amro bankiert, wil nu een 'indringend gesprek' met de bank hebben, zegt directeur Adrie Papma.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in