Overslaan en naar de inhoud gaan

Kortingscode-websites groeien sterk: behoefte aan regelgeving?

Sinds enkele jaren zijn kortingswebsites razend populair. Deze sites verzamelen digitale kortingscodes en bieden deze gratis aan aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds enkele jaren zijn kortingswebsites razend populair. Deze sites verzamelen digitale kortingscodes en bieden deze gratis aan aan het online shoppende publiek. In onder andere Engeland, Frankrijk en Duitsland worden deze ‘coupon’ websites door vrijwel alle fanatieke shoppers goed in de gaten gehouden. Tegenwoordig weten ook Nederlanders deze kortingswebsites steeds beter te vinden. Mede dankzij grote TV campagnes van onder andere Vanvoordeel.nl en SBS6voordeel.nl is de consument bewuster geworden van het bestaan van deze websites.

related partner content for mobile comes here

Explosieve groei
, marktleider in het verzamelen en verstrekken van deze kortingscodes, bevestigt de groei van online shoppers op zoek naar kortingscodes. De belangrijkste kortingswebsite van deze onderneming , heeft sinds de oprichting in september 2009 ruim 1 miljoen Nederlandse bezoekers getrokken. Volgens de initiatiefnemer van deze kortingswebsite Jochem Vroom groeit de website nog steeds explosief. “We gaan nu richting 200.000 unieke bezoekers per maand, dergelijke aantallen hadden we in het begin niet durven dromen.”

Verlies aan kwaliteit
Kortingswebsites maken gebruik van affiliate marketing voor hun verdienmodel. Door potentiële klanten door te verwijzen naar webshops krijgen zij een vast bedrag of percentage van de online aankoop. In 2009 waren de kortingswebsites nog op één hand te tellen. Tegenwoordig zijn er honderden websites die kortingscodes voor consumenten aanbieden. Deze wildgroei aan websites heeft er voor gezorgd dat de kwaliteit er niet altijd beter op is geworden. In sommige gevallen worden er zonder schaamte complete websites gekopieerd of op andere onrechtmatige wijze verkregen. Het komt zelfs sporadisch voor dat foutieve kortingscodes worden verstrekt in de hoop dat de consument toch zijn aankoop doet en dat er zo toch een percentage van de verkoop wordt binnengehaald.

Behoefte aan regelgeving
Door de explosieve groei van kortingswebsites en het niet naleven van de online etiquette (nettiquette) moeten in Nederland gedragsregels komen waar kortingswebsites zich aan moeten houden. Volgens de initiatiefnemers van zijn er onder de Nederlandse kortingswebsites serieuze plannen om de Britse ook in Nederland te implementeren om zo de markt te professionaliseren.

Verdienmodel kortingswebsites nader toegelicht
Om meer te weten te komen over het verdienmodel, de omvang van de markt en de huidige groei die de online kortingscode-markt op dit moment doormaakt zijn onderstaande presentaties interessant om te bekijken:

1. – A4U Exp, 18-05-2010 – Kevin Edwards

2. – Affiliatedag, 27-05-2010 – J.B.V. Vroom

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
mohib mohib abbas

Ik ben het ermee eens dat dit de beste sites van Nederland zijn als je praat over kortingscode, maar supersavermama speelt ook een grote rol
https://www.supersavermama.nl/

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in