Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Klantgerichtheid Nederlandse bedrijven scoort gemiddeld 6.7’

De Rabobank is de meest klantgerichte organisatie in Nederland, gevolgd door Eneco en SNS. Dit blijkt uit een landelijk onderzoek naar de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De volgende vijf stellingen zijn voorgelegd aan consumenten die in 2009 contact hebben gehad met een landelijk bekende consumentenorganisatie. Is de organisatie bereikbaar, geeft de organisatie snel en direct antwoord, is de organisatie klantvriendelijk, is de organisatie integer en eerlijk en doet de organisatie wat ze belooft? Het meest belangrijk zijn de aspecten 'doe wat je belooft' en 'integer en eerlijk handelen'. Juist op deze twee gebieden is het slecht gesteld, aldus Integron. Doen wat je belooft krijgt een 6.5 en integer en eerlijk handelen een 6.6. De bereikbaarheid en klantvriendelijkheid worden met een 6.9 beter maar nog steeds marginaal gewaardeerd. In totaal zijn 1132 beoordelingen gegeven voor 604 organisaties. De gemiddelde score van een 6.7 is volgens de onderzoekers ‘ronduit bedroevend’.

related partner content for mobile comes here

De volgende 10 organisaties zijn het meest en minimaal 50 keer beoordeeld:

1) Rabobank 7,3
2) Eneco 7,1
3) SNS 7,0
4) ING/Postbank 6,3
5) Fortis/ASR 6,3
6) ABN Amro 5,6
7) Ziggo 5,6
8) KPN/Het Net 5,6
9) Belastingdienst 5,5
10) Nederlandse Energie Maatschappij 4,8

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in