‘Klantgerichtheid Nederlandse bedrijven scoort gemiddeld 6.7’
De volgende vijf stellingen zijn voorgelegd aan consumenten die in 2009 contact hebben gehad met een landelijk bekende consumentenorganisatie. Is de organisatie bereikbaar, geeft de organisatie snel en direct antwoord, is de organisatie klantvriendelijk, is de organisatie integer en eerlijk en doet de organisatie wat ze belooft? Het meest belangrijk zijn de aspecten 'doe wat je belooft' en 'integer en eerlijk handelen'. Juist op deze twee gebieden is het slecht gesteld, aldus Integron. Doen wat je belooft krijgt een 6.5 en integer en eerlijk handelen een 6.6. De bereikbaarheid en klantvriendelijkheid worden met een 6.9 beter maar nog steeds marginaal gewaardeerd. In totaal zijn 1132 beoordelingen gegeven voor 604 organisaties. De gemiddelde score van een 6.7 is volgens de onderzoekers ‘ronduit bedroevend’.
De volgende 10 organisaties zijn het meest en minimaal 50 keer beoordeeld:
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
1) Rabobank 7,3
2) Eneco 7,1
3) SNS 7,0
4) ING/Postbank 6,3
5) Fortis/ASR 6,3
6) ABN Amro 5,6
7) Ziggo 5,6
8) KPN/Het Net 5,6
9) Belastingdienst 5,5
10) Nederlandse Energie Maatschappij 4,8
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid