Overslaan en naar de inhoud gaan

Katja Schuurman reclameman van het jaar 2008?

door gastblogger Thecla Schaeffer, FHV BBDO
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

door gastblogger Thecla Schaeffer,

related partner content for mobile comes here

Het is met recht een goed doordachte through-the-line marketingstrategie te noemen: de stichting van Katja Schuurman. In het gelijknamige (bij de publieke omroep Llink) wordt er gezocht naar bijzondere en lokale producten die vervolgens weer onder hetzelfde label bij de worden verkocht. Daarnaast is er nog een hele hoop free publicity op bijvoorbeeld het YouTube kanaal van en heeft de stichting een reeks aan (commerciële) partners die weer op hun eigen manier over Return to Sender communiceren.

De vraag is of de aandacht op de publieke omroep voor Return to Sender niet als reclame moet worden gezien. werd immers door het Commissariaat voor de Media al eens flink beboet, omdat de aandacht ervoor in het programma Keuringsdienst van Waarde als sluikreclame werd gezien. Maar misschien heeft de slimme Katja zo'n tegenvaller van 20.000 Euro al opgenomen in de begroting.

Het werpt ook weer nieuw licht op de vraag hoe lang de publieke omroepen reclame tot het reclameblok kunnen beperken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in