
Het is nog altijd een geliefde bezigheid onder journalisten: zeuren over pr-mensen. Dat gebeurt in verschillende gradaties, van de nogal bombastische uitspraken als ‘PR-mensen zijn beroepsleugenaars’ tot met dedain uitgesproken termen als ‘belmeisjes’ en 'PR-miepen'.
Ook op Twitter leidt het geklaag van het journaille een bloeiend bestaan. Vaak onder de hashtag #prfail worden onhandigheden en foutjes breed uitgemeten, meestal met de nodige morele verontwaardiging.
Vacatures
Specialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.comJe moet er maar tijd voor hebben als journalist... Of zin.
Neem Lee Hutchinson die twittert dat hij e-mails die beginnen met ‘dear sir/madam’ ongezien delete. ‘Like the one I just deleted unread.’ Fijn voor jou Lee, maar ook een nogal treurige houding voor een journalist – je zou zomaar uit principe het e-mailtje wegklikken dat een aardig nieuwtje oplevert.
Het Twitter-account Smug journo wil de verhevenheid waarmee veel van deze tweets door journalisten worden geplaatst aanpakken, en doet dat op simpele wijze: door ze onder elkaar te zetten. Het geweeklaag doet daardoor nogal pathetisch aan, en dat is precies de bedoeling.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee