Journalisten die zeuren over PR-mensen aangepakt op Twitter


Het is nog altijd een geliefde bezigheid onder journalisten: zeuren over pr-mensen. Dat gebeurt in verschillende gradaties, van de nogal bombastische uitspraken als ‘PR-mensen zijn beroepsleugenaars’ tot met dedain uitgesproken termen als ‘belmeisjes’ en 'PR-miepen'.
Ook op Twitter leidt het geklaag van het journaille een bloeiend bestaan. Vaak onder de hashtag #prfail worden onhandigheden en foutjes breed uitgemeten, meestal met de nodige morele verontwaardiging.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSJe moet er maar tijd voor hebben als journalist... Of zin.
Neem Lee Hutchinson die twittert dat hij e-mails die beginnen met ‘dear sir/madam’ ongezien delete. ‘Like the one I just deleted unread.’ Fijn voor jou Lee, maar ook een nogal treurige houding voor een journalist – je zou zomaar uit principe het e-mailtje wegklikken dat een aardig nieuwtje oplevert.
Het Twitter-account Smug journo wil de verhevenheid waarmee veel van deze tweets door journalisten worden geplaatst aanpakken, en doet dat op simpele wijze: door ze onder elkaar te zetten. Het geweeklaag doet daardoor nogal pathetisch aan, en dat is precies de bedoeling.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid