Overslaan en naar de inhoud gaan

Journalisten die zeuren over PR-mensen aangepakt op Twitter

Smug journo tegen morele verhevenheid journaille
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is nog altijd een geliefde bezigheid onder journalisten: zeuren over pr-mensen. Dat gebeurt in verschillende gradaties, van de nogal bombastische uitspraken als ‘PR-mensen zijn beroepsleugenaars’ tot met dedain uitgesproken termen als ‘belmeisjes’ en &;PR-miepen&;.

related partner content for mobile comes here

Ook op Twitter leidt het geklaag van het journaille een bloeiend bestaan. Vaak onder de hashtag worden onhandigheden en foutjes breed uitgemeten, meestal met de nodige morele verontwaardiging.

Je moet er maar tijd voor hebben als journalist... Of zin.

Neem Lee Hutchinson ‏die twittert dat hij e-mails die beginnen met ‘dear sir/madam’ ongezien delete. ‘Like the one I just deleted unread.’ Fijn voor jou Lee, maar ook een nogal treurige houding voor een journalist – je zou zomaar uit principe het e-mailtje wegklikken dat een aardig nieuwtje oplevert.

Het Twitter-account wil de verhevenheid waarmee veel van deze tweets door journalisten worden geplaatst aanpakken, en doet dat op simpele wijze: door ze onder elkaar te zetten. Het geweeklaag doet daardoor nogal pathetisch aan, en dat is precies de bedoeling.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in