Overslaan en naar de inhoud gaan

Jonge werknemers uit de pensioensector lanceren campagne Pensioen Aan

De campagne is gericht op leeftijdsgenoten, en moet hun pensioenbewustzijn vergroten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij welk pensioenfonds ben je aangesloten? Bouw je ook partnerpensioen op? Wat zijn de gevolgen van trouwen voor je pensioen?

related partner content for mobile comes here

De meeste starters moeten het antwoord schuldig blijven, zo blijkt uit onderzoek door Motivaction. Meer dan de helft (51%) van de jongeren op de arbeidsmarkt denkt niet na over het eigen pensioen.

Jonge werknemers in de pensioensector lanceren daarom de campagne Pensioen Aan – om samen met werkgevers het pensioenbewustzijn onder starters te vergroten.

Wakker schudden

Een van hen, Karlein Bijlsma, op amweb.nl: ‘Wij willen onze leeftijdgenoten wakker schudden. Pensioen is nu nog te veel een ver-van-je-bed-show. Veel jongeren weten niet hoe belangrijke gebeurtenissen in hun leven van invloed kunnen zijn op hun pensioen.’

Pensioen Aan

De initiatiefnemers werken bij de pensioenuitvoerders PGGM, APG, MN en Syntrus Achmea. De campagne spreekt jongeren aan op het moment dat zij gaan werken: dan gaat immers ook je pensioen ‘aan’. Doel is dat het pensioen op de agenda komt. Werkgevers worden gestimuleerd om tijdens contractbesprekingen ook over pensioen het gesprek aan te gaan.

Eenvoudig uitleggen

Op de campagnesite zijn jonge medewerkers te zien die hun leeftijdsgenoten de belangrijkste zaken over pensioen eenvoudig uitleggen, in filmpjes en een Pensioen ABC.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in