'Johnson & Johnson en Google gezien als meest verantwoord'
Johnson & Johnson en Google voeren de lijst aan van merken die Amerikaanse consumenten beschouwen als het meest maatschappelijk…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Bij het Corporate Citizenship Study 2009 onder 1001 volwassen Amerikanen zijn 69 merken betrokken uit onder meer de food & beverage sector, financiële diensterlening en de entertainment sector. Volgens het onderzoek zijn de meeste Amerikanen ondanks de recessie van plan in de toekomst meer producten te kopen van maatschappelijk verantwoorde bedrijven.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Het idee dat het merk ‘betrouwbaar’ is was belangrijker voor de consumenten dan kwaliteit of waarde van het product. Meer dan 75 procent van de respondenten zegt bereid te zijn meer te betalen voor een maatschappelijk verantwoord product. Meer dan de helft van de ondervraagden beweerde bereid te zijn 6 procent meer te betalen voor een mvo merk. (Warc)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid