Overslaan en naar de inhoud gaan

Johnson & Johnson: ‘Cannes-winnaar geen klant van ons’

Het Braziliaanse bureau DPZ Propaganda is in opspraak geraakt vanwege een zogenaamde ‘skam ad’ (reclame-uitingen zonder goedkeuring van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat om de in Cannes met een gouden Leeuw bekroonde printuiting ‘Package’ voor het glijmiddel KY van Johnson & Johnson. De fabrikant zegt dat de uiting buiten zijn medeweten tot stand is gekomen en dat het KY-account al meer dan drie jaar wordt behandeld door McCann-Erickson. DPZ, dat met KY ook nog een gouden cyberLion in de wacht sleepte, weigert vooralsnog elk commentaar.

related partner content for mobile comes here

Voor de Cannes-organisatie is het een pijnlijke affaire, omdat men, na de ervaringen in 2000, juist extra oplettend was.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in