Je eigen verboden reclame op Facebook
Initiatief nemer Weblo, een reclamenetwerk uit Montreal, vindt dat online populariteit geld kan opbrengen. Ze zijn van mening dat de gebruikers moeten worden vergoed voor de tijd die ze spenderen op het netwerk van Facebook. De vergoedingen zouden moeten oplopen naarmate de aantal vrienden op hun pagina's toenemen. Weblo wil haar eigen reclame inkomsten wel delen met de gebruikers van Facebook.
Facebook verbiedt haar gebruikers om zelf reclame te maken op hun pagina's, maar de vraag is of dit überhaupt wel te stoppen valt door Facebook? Uiteindelijk is ook een Facebook afhankelijk van haar gebruikers, het is grotendeels door de gebruikers zo groot geworden. In hoeverre kan Facebook haar gebruikers ( is eigenlijk hun USP en ook de generator van hun inkomsten door derden) dan zulke regels opleggen?
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaHet lijkt me niet verstandig dat Facebook haar eigen gebruikers regels oplegt. Regels die de gebruikers eigenlijk in hun uitingen beperkt. Dit komt erg ondankbaar over en kan dus in uitloop resulteren. Natuurlijk, ethische en maatschappelijk onverantwoorde uitingen moeten aan banden gelegd worden en dit wordt dan ook wel geaccepteerd door de gebruikers.
Zoals we al vaker gemeld hebben is de gebruiker in macht en het lijkt erop dat bedrijven steeds onderdaniger moeten worden. Een vluchtige blik naar Facebook of een Hyves laat snel zien dat het staat of valt met de aantal gebruikers/leden (en ook de activiteit van de gebruikers), waarom zou dan alleen de oprichters hiervan mogen profiteren? Wat betekent dit voor affiliate marketing? Een veel grotere draagvlak dat veel gedetailleerder is dan dat het voorheen was.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid