Overslaan en naar de inhoud gaan

ING Car Lease doet aan guerilla marketing met parkeerplaatsen

Zelfs tot financiele dienstverleners dringt het guerillamarketingwapen nu door.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de nacht van 10 op 11 december heeft op de Zuidas in Amsterdam op verschillende plaatsen parkeerplaatsen gemarkeerd.

related partner content for mobile comes here

De 50.000 mensen die in de omgeving van de Zuidas werken, moesten vanochtend opkijken toen ze overal 'Niet parkeren, gereserveerd voor klanten van ING Car Lease' op de grond zagen staan.

ING Car Lease heeft het Britse (Street Advertising Services) gevraagd om 's nachts overal op de Zuidas parkeerplaatsen aan te brengen.

Niet meteen gaan gillen dat dit vervuiling is, SAS maakt namelijk gebruik van een methode, waarbij ze onder hoge druk water en stoom combineren, om zo een beeld op straat te creëren.

Dit "schoonspuiten" is legaal (je maakt immers schoon), haast ING Car Lease te melden, en het brengt geen schade toe aan het milieu. De boodschap blijft afhankelijk van de hoeveelheid vervuiling een paar weken zichtbaar.

Waarom doet de leasemaatschappij dit? Aandacht natuurlijk.

'We wilden graag meer exposure in die regio, maar wel op een goede en onderscheidende manier. Wat is er nu mooier dan het ING Car Lease logo op verschillende plekken, een paar weken lang op de Zuidas te hebben staan?' zegt Ivo Lissone, Director Sales & Marketing.

Maar ja, als er een auto staat, dan ziet niemand het meer. En de mensen die echt denken dat de plek gerereserveerd is, balen natuurlijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in