Overslaan en naar de inhoud gaan

Interne communicatie is nu belangrijker dan mediarelaties, vinden communicatieleiders

Maar uiteraard, niets zo belangrijk als reputatiemanagement
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Interne communicatie is mediarelaties gepasseerd in de top-3 van belangrijkste rollen van de communicatie in organisaties, blijkt uit de Business Leaders in Communications Survey onder meer dan 250 Europese communicatiebestuurders.

related partner content for mobile comes here

Reputatiemanagement wordt gezien als belangrijker dan ooit. Van de respondenten vermeldt 94 procent dat het om één ​​van de drie belangrijkste rollen van communicatie in hun organisatie gaat. In 2012 zag nog 65 procent reputatiemanagement als het belangrijkste communicatiegebied.

Maar de belangrijkste verandering is de waarde die communicatieleiders hechten aan de communicatie met medewerkers. Waar twee jaar geleden 39 procent &;interne communicatie&; een van de drie belangrijkste onderwerpen vond, meent nu meer dan de helft (57 procent) dat &;het bouwen van een sterk, trouw, goed geïnformeerd en betrokken personeelsbestand&; een van de drie belangrijkste taken is. Hoogstwaarschijnlijk zien de respondenten goede interne verhoudingen als een belangrijke voorwaarde voor een goed reputatiemanagement.

De externe mediafocus is daarentegen juist gedaald. In 2012 noemde 46 procent mediarelaties als een van de drie belangrijkste rollen. Dat is nu teruggelopen tot 36 procent.

De nieuwste BLCS-enquête is nog niet gepubliceerd, maar al wel ingezien door PRWeek, dat de cijfers bekendmaakte. Het onderzoek van recruiter VMA Group wordt gehouden onder meer dan 250 communicatiebestuurders van Europese organisaties.  

Foto: Een personeelsbijeenkomst van Deloitte

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in