Overslaan en naar de inhoud gaan

Innovaties

Deze tijd vraagt om creativiteit. Vooral ook om innovaties om de eigen positie te versterken. Onderzoek speelt vaak een rol in dit proces…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bovendien rationaliseert men een emotioneel gevoel, of – actie en dat is nog een gevaarlijker. Volgens Gary Hamel waren Virgin, Swatch en Nike zo succesvol, omdat het management in hun branche geen historisch referentiekader had. “They had nothing to unlearn”. De Amerikaanse luchtvaartmij Southwest werd zo succesvol, omdat ze “vliegen opnieuw uitvonden”. Sollicitanten van andere airlines werden niet aangenomen. Om dezelfde reden. Bestaande dingen anders doen, dat voelt niet goed. Dat wordt geïllustreerd door een paar simpele voorbeelden.

related partner content for mobile comes here

• Doe je horloge maar eens om je andere pols
• Applaudisseer maar eens met je handen andersom
• Doe je armen maar eens anders over elkaar

Er moet dus anders met innovaties worden omgegaan. Bureaus kunnen daarbij helpen. Tim Delaney zei hierover: “Planners should be architects of change. They are here to inspire, not to measure. Measuring is by definition history. You are driving into the future, using a rear view mirror”.

Bureau mensen weten hoe dat (niet) werkt en acteren in dit soort situaties met een open mind.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in