Innovaties


Bovendien rationaliseert men een emotioneel gevoel, of – actie en dat is nog een gevaarlijker. Volgens Gary Hamel waren Virgin, Swatch en Nike zo succesvol, omdat het management in hun branche geen historisch referentiekader had. “They had nothing to unlearn”. De Amerikaanse luchtvaartmij Southwest werd zo succesvol, omdat ze “vliegen opnieuw uitvonden”. Sollicitanten van andere airlines werden niet aangenomen. Om dezelfde reden. Bestaande dingen anders doen, dat voelt niet goed. Dat wordt geïllustreerd door een paar simpele voorbeelden.
• Doe je horloge maar eens om je andere pols
• Applaudisseer maar eens met je handen andersom
• Doe je armen maar eens anders over elkaar
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEr moet dus anders met innovaties worden omgegaan. Bureaus kunnen daarbij helpen. Tim Delaney zei hierover: “Planners should be architects of change. They are here to inspire, not to measure. Measuring is by definition history. You are driving into the future, using a rear view mirror”.
Bureau mensen weten hoe dat (niet) werkt en acteren in dit soort situaties met een open mind.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid